Prve nedelje polaznici su učili o komunikaciji, menadžmentu, liderstvu, organizaciji, dok su u toku druge nedelje razvijali svoje poslovne ideje i pisali poslovne planove, koje su pred komisijom i ostalim učesnicima danas predstavili.
Članovi Stručne komisije ocenjuju ideju, poslovni model, prezentaciju, javni nastup i, kao najvažnije kriterijume – održivost i mogućnost generisanja novog zapošljavanja, a, prema principu samoocenjivanja, dodatan ravnopravni član komisije su i sami učesnici.
Rezultati se očekuju u ponedeljak, 5. decembra, nakon čega će 10 učesnika sa najboljim planovima nastaviti da sa mentorom razvijaju poslovnu ideju.
Gradski menadžer i član komisije u ime Grada Pančeva Aleksandar Farkaš istakao je da je Grad u ovom projektu video priliku da pomogne mladim nezaposlenim ljudima da pronađu svoje mesto u privredi i da prvo zaposle sebe, a kasnije možda i druge sugrađane.
Znamo svi da je jako teška situacija i ono što nas je usmerilo da budemo partneri u ovom projektu je da ovaj novac koji se dodeljuje za tri najbolje poslovne ideje je kompatibilan sa sredstvima Nacionalne službe za zapošljavanje i novcem koji se dodeljuje za samozapošljavanje, tako da je ovo svojevrsna nagrada i taj fond od 240.000 dinara puta tri je nešto što zaista mislimo da će najbolje tri poslovne ideje izdvojiti i pomoći da se one realizuju i da budu bolje na ovom tržištu.
Aleksandar Farkaš istakao je da su ideje veoma zanimljive, da su prezentacije dobre, te da se vidi da su se polaznici potrudili i da veruju u ono čime bi želeli da se bave, što je i osnova, jer ukoliko neko ne veruje u svoju ideju, sigurno da neće moći ni da je sprovede.
Svetlana Glavaški iz Regionalnog centra za društveno-ekonomski razvoj “Banat” rekla je:
Desetoro najboljih će se kvalifikovati u narednu fazu takmičenja u okviru koje će stručni sertifikovani mentori iz privrede raditi sa njima na razvoju njihovih poslovnih ideja i biznis planova. Na samom kraju projekta će se održati finalno takmičenje i tri najuspešnija polaznika s tri najuspešnije poslovne ideje će dobiti i finansijsku nagradu kao i konsultantsku podršku u prvih godinu dana poslovanja.
O utiscima o protekloj obuci i o tome koliko je ovaj projekat značajan za njen profesionalni razvoj, učesnica u projektu Emilija Nedeljkov rekla je:
Da nije bilo ovog projekta možda bih se upustila u pokretanje posla, ali potpuno nespremna. Meni je ovaj projekat puno značio, jer smo u roku od dve nedelje dobili osnovno znanje iz oblasti preduzetništva i menadžmenta. Inače, volela bih da dobijem nagradu, ali ne zbog novca, već zbog drugih mogućnosti koje projekat nudi, a to je mentorstvo. Dobili bismo mentora koji bi nas dalje podučavao o poslu, a dobili bismo i knjigovođu koji bi nam pomagao u vođenju finansija. Mentor bi mi puno značio, jer će to biti osoba koja ima više iskustva od mene, a verujem da bih uz njegovu pomoć uspela da izvedem ono što sam zamislila.
Emilijina ideja je osnivanje agencije za organizovanje venčanja i ostalih proslava, u okviru koje bi bila omogućena i prodaja venčanica i dekoracija proslave.
Projekat „Edukuj se, zaposli se!“ realizuje Regionalni edukativni centar – Banat (REC Banat), uz finansijsku podršku Ministarstva omladine i sporta Republike Srbije. Projekat je odobren u okviru „Javnog konkursa za programe i projekte podrške mladima u zapošljavanju“, a realizuje se u partnerstvu sa Gradom Pančevom, Regionalnim centrom za društveno-ekonomski razvoj – Banat i Doo za vođenje poslovnih knjiga Beba company Pančevo.