Grad Pančevo se prvi put predstavio na 10. Sajmu etno hrane i pića, u periodu od 25. do 28. novembra 2015. godine na Beogradskom sajmu, u hali 3.

Sajam etno hrane i pića je specijalizovana manifestacija na kojoj se predstavljaju proizvođači specifičnih proizvoda, pripremanih na tradicionalan način i po tradicionalnim recepturama, od pretežno organski gajenih sirovina i u ograničenim količinama. Na ovoj elitnoj i najvećoj regionalnoj smotri tradicionalnih prehrambenih proizvoda, više od 400 proizvođača predstavilo je dve hiljade različitih proizvoda karakterističnih za uža geografska područja. Pokrovitelji ove manifestacije su Ministarstvo poljoprivrede i zaštite životne sredine Republike Srbije i Grad Beograd, a suorganizatori su Privredna komora Srbije i Privredna komora Beograda.

Nastup Grada Pančeva podržali su JKP „Higijena“ Pančevo i Sportski savez Pančevo kroz organizaciju prevoza za suizlagače na grupnom štandu Grada, dok su Turistička organizacija Pančevo i Klub „Dvorište“ Pančevo doprineli zapaženom vizuelnom identitetu predstavljanja Grada.

Grad Pančevo je uzeo učešće na grupnom štandu, gde su se predstavili mali proizvođači hrane i pića sa teritorije grada Pančeva:

  • Zanatska radnja „Jovovača“ Kačarevo
  • Poljoprivredno gazdinstvo Ristić
  • Poljoprivredno gazdinstvo Ćojbašić
  • Poljoprivredno gazdinstvo Fišćag
  • Poljoprivredno gazdinstvo Šmit
  • Poljoprivredno gazdinstvo Štivčević
  • Udruženje žena „Glogonjke“ Glogonj
  • Udruženje vinara, vinogradara i voćara„Grozd“ Jabuka
  • Udruženje žena „Dolovke“ Dolovo
  • Udruženje žena „Novoseljanke“ („Boboacele“) Banatsko Novo Selo
  • Udruženje žena „Omoljčanke“ Omoljica
  • Udruženje vinogradara i vinara „Sveti Trifun“ Dolovo
  • Aktiv žena „Sosa“ Banatski Brestovac
  • Društvo pčelara – Podružnica Pančevo

Prvog uzlagačkog dana na štandu Grada organizovana je prezentacija poljoprivredno-turističkih manifestacija sa degustacijom, a nastup Grada upotpunjen je mini izložbom rukotvorina udruženja „Panonke“ iz Pančeva.

Odluke o nagradama doneo je stručni žiri koji je radio u sastavu Milan Prostran, ekspert, Branislav Raketić, Ministarstvo poljoprivrede i zaštite životne sredine, Dragomir Antonić, etnolog, novinar, Zoran Dragojević, Zavod za intelektualnu sredinu i Olivera Veselinović, Organizacija potrošača. Diplomu „Etno hrana i piće – robna marka iz Srbije” osvojilo je Udruženje vinara „Sveti Trifun” iz Dolova u grupi „Vina”, podgrupa „Bela vina“, za Burgundac beli.

U okviru Etno sajma hrane i pića, održana je Velika izložba rukotvorina i Velika revija torti, kolača i peciva u organizaciji časopisa „Praktika”, na kojima su se predstavile „Dolovke”, „Novoseljanke”, „Sose”, „Omoljčanke”, „Glogonjke” i članice udruženja „Bonaz Šandor” iz Ivanova i „Ilinden-Jabuka” iz Jabuke. Udruženje „Ilinden-Jabuka” osvojilo je Grand prix za celokupan prikaz radova, dok je Udruženje žena „Novoseljanke” Banatsko Novo Selo osvojilo treće mesto u kategoriji „Domaće slano pecivo“. Udruženja žena iz Dolova koje već poseduje Sajamski sertifikat, ove godine dobilo je drugu nagradu „Zlatne ruke” u kategoriji „Najbolje kiselo testo”, ocenjeno na osnovu kvaliteta štrudle, koja je zaštitini znak „Dolovki”.

Slogan ovogodišnjeg sajma „Utemeljenje robne marke etno proizvoda“, jeste, pre svega, edukacija proizvođača u kontekstu brendiranja tradicionalnih proizvoda kroz unapređenje proizvoda i načina njihovog predstavljanja i pronalaženje novih načina prodaje i novih tržišta. Cilj je da se ovaj značajan deo etno i kulturne baštine približi i preporuči potencijalnim kupcima – vlasnicima trgovinskih radnji, restorana, hotela, velikih trgovinskih lanaca, njihovim nabavljačima, distributerima, izvoznicima, profesionalnim gastronomima, posebno kupcima iz inostranstva, da se angažuju investitori za proizvodnju, ambalažu i plasman etno proizvoda, edukuju proizvođači iz oblasti standardizacije, upoznavanja tržišta sa specifičnim proizvodima i promocije etno hrane i pića i tradicionalnog načina pripremanja prehrambenih proizvoda kao dela kulturnog identiteta naroda.