Dvodnevna obuka organizovana je pravovremeno, obezbeđeni su prostor i tehnika od strane Doma Spomenak, a pripremljena agenda poslata je sa pozivima učesnicima, od strane Grada Pančeva. Obezbeđena su dva predavača na teme: „Podrška u procesu učenja i socijalnoj inkluziji“ i „Obuke podrške u procesu učenju – primena naučenog“.

ANALIZA EVALUACIONIH UPITNIKA, SA ZAKLJUČCIMA

Evaluacioni upitnik sastojao se od 9 pitanja. Podeljen je polaznicima obuke na kraju drugog dana obuke. Njegov cilj bio je utvrditi stepen informisanosti i motivisanosti odabranih pedagoških asistenata za obavljanje zadataka definisanih njihovim ugovorima, kao i oblasti u kojima im je potrebna pomoć i dodatne instrukcije za rad.

Prvog dana obuke, u liste prisutnih upisalo se 30 pedagoških asistenata (93,75%), a drugog dana 32, od kojih su 2 zbog najavljenih obaveza ranije napustili obuku i nisu popunili evaluacione listove.

Od 30 pedagoških asistenata njih 5 (16,66%) nema iskustvo u nastavi, tako da se preporučuje koordinatorima da organizuju njihov rad u paru sa iskusnijim pedagoškim asistentima – njih 7 ima više od 3 godine iskustva u nastavi. Može se zaključiti da su svi polaznici obuke adekvatno informisani o potrebama dece u riziku od napuštanja obrazovanja, s obzirom da je većina rekla da je upotpunila svoja saznanja (70%) odnosno stekla osnovna saznanja (30%). Može se zaključiti da je obuka ispunila svoj cilj tj da su svi polaznici pravilno shvatili svoju ulogu kao pedagoškog asistenta (29 od 30 njih je pravilno odgovorilo da su odgovorni za sprovođenje dela individualnog rada sa detetom i da mogu predlagati mere, a samo jedan je dvostruko odgovorio da je takođe u potpunosti odgovoran za brigu o detetu). Na pitanje saradnje sa ostalim licima u obavljanju zadataka, odgovorilo je 18 (60%), a 12 (40%) nije odgovorilo.

Preporuka je da koordinatori predagoških asistenata obiđu škole, uspostave sa školskim timovima principe i način rada, utvrde učesnike u realizaciji individualnih planova rada po školama, utvrde obavezu jednomesečnog sastajanja sa školskim timovima i nedeljnog informisanja o postignutom. Očekuje se da će se nakon prvog meseca realizacije svi pedagoški asistenti osećati sigurnije u prepoznavanju uloga različitih aktera u procesu.

Odličan rezultat obuke je činjenica da je 29 od 30 polaznika izjavilo da su spremniji za zadatke pedagoškog asistenta, 26 (86,66%) je vrlo zadovoljno obukom (najviša ocena), a 4 da je zadovoljno organizacijom obuke i predavačima. Takođe, 19 polaznika (63,33%) je odgovorilo da je veoma motivisano da doprinese ciljevima projekta, 6 (20%) da su spremni da aktivno učestvuju i predlažu rešenja, a samo 5 (16,66%) je izrazilo manje aktivni stav, s obzirom da su odgovorili da se nadaju da će ispuniti očekivanja odnosno da će moći da doprinesu uz pomoć ostalih učesnika na projektu.